איך לבחור בעל מקצוע בתחום הדיגיטל ולהישאר בחיים

דיגידן | איך לבחור בעל מקצוע בשיווק דיגיטלי ולהשאר בחיים

כל בעל עסק מבין את החשיבות והפוטנציאל של פעילות עסקית בזירה האינטרנטית אבל…
איך בוחרים את אנשי המקצוע הנכונים? ממה כדאי להיזהר ועל מה חשוב להקפיד?
אנסה לעשות לכם סדר ולתת לכם כלים שיעזרו לכם לבחור נכון.

עולם הדיגיטל הוא תחום פרוץ ללא בקרה או הסדרה מכל סוג, יש מגוון עצום של אנשי ונשות מקצוע המתמחים בתחומים רבים של עולם הדיגיטל (או לפחות טוענים כך):

  • בניית אתרים
  • קידום במנועי החיפוש
  • פרסום באינטרנט
  • פעילות במדיה החברתית
  • ועוד….

קיימים אלו שלמדו באופן מסודר את התחום במכללה או קורס וקיימים אלו שלמדו את התחום לבד אם באינטרנט ואם תוך כדי תנועה – הנושא אינו מעיד על יכולותיו של נותן השירות!

בקשו לראות דוגמאות ותיק עבודות, אם ניתן שוחחו עם לקוחות אחרים של אותו נותן שירות אבל תמיד חשוב לזכור, גם הבחינה המדוקדקת ביותר אינה מתכון בטוח להצלחה בבחירה, הקפידו לבצע בקרה על הביצועים ואופן ההתנהלות של נותן השירות, בסופו של דבר זה העסק שלכם!

קיימים בתחום -3- סוגים עיקריים של עסקים: 

  • פרילנסרים – עצמאיים יחידים המספקים שירות בעצמם
  • סוכנויות (Agencies) – משרדים קטנים המספקים שירות בדרך כלל בהתמחות ספציפית.
  • חברות – משרדים גדולים המאגדים מגוון רחב של שירותים עם בעלי מקצוע שכירים (In House)

בלי קשר לאיזה סוג של עסק תבחרו בסופו של דבר חשוב שתכנסו לתחום בעיניים פקוחות ועם ידע לגבי איך הדברים אמורים להתנהל.

אופן ההתקשרות – הקפידו כי קיים הסכם התקשרות שמפרט באופן מדויק מה נותן השירות מתחייב כלפיכם אך גם במה אתם מחויבים כלפי נותן השירות.

נכסים דיגיטליים – לשם ביצוע פעילות דיגיטלית יש מגוון כלים ושירותים שנעשה בהם שימוש, חלקם הוא נכסים דיגיטליים שעליכם להקפיד כי יהיו על שמכם כאשר לכם יש הרשאת בעלות/ניהול ולנותן השירות יש הרשאת שימוש כלשהי אך הוא אינו בעל הנכס ואינו בעל הרשאת ניהול (Admin)

  • בין הנכסים העיקריים שחשוב מאוד להקפיד עליהם:
  • שם מתחם ( Domain ) של האתר
  • ניהול האחסון והשרת
  • חשבון ב- Google Analytics – כלי לניתוח פעילות הגולשים באתר שלכם.
  • חשבון ב- Google AdWords – חשבון הפרסום בגוגל בו נצבר כל המידע על מסעות הפרסום.
  • חשבונות ופרופילים ברשתות החברתיות.
  • חשבונות הפרסום ברשתות החברתיות.

כל הנכסים הללו הם שלכם כבעלי העסק ואין לשום נותן שירות בעלות עליהם!

הקפידו כי החשבונות נפתחים על שמכם ואתם היחידים בעלי ההרשאה הגבוהה ביותר!

קיימים יותר מדי מקרים בהם נותן השירותים הדיגיטליים פותח את החשבונות על שמו ולא על שם הלקוח וכשהלקוח מעוניין לסיים את ההתקשרות מידע יקר ערך נשאר "שבוי" בידי נותני השירות.

מעבר לכך, קיימים (לצערי) מקרים של נותני שירות שעושים שימוש בפרטי הלקוחות והנכסים שלהם לפעילות שאינה קשורה במישרין לפעילותו של הלקוח (שזה לגמרי לא תקין ובעל פוטנציאל לפגיעה עסקית).

הקפידו כי נושא הבעלות על הנכסים מצוין בצורה מפורשת בהסכם ההתקשרות.

דיגידן | בעלות על נכסים דיגיטליים

תשלום – התשלום לטובת שירותי הדיגיטל אמור להיות מפוצל

  1. נותן השירות שאמור לקבל תשלום עבור עבודתו
  2. גורמי צד ג' אשר בהם מתבצע השירות:
  • רשם הדומיין
  • חברת האחסון
  • Google
  • Facebook
  • ועוד

הקפידו כי אתם משלמים באופן נפרד לכל אחד מהצדדים, אלא אם כן אתם סומכים על נותן השירות שלכם ב- 100%.
במקרים רבים נותני שירות "משכנעים" את הלקוח לשלם להם את כל הסכום והם כבר ישלמו לגורם צד ג' הרלוונטי, אתם בטח שואלים את עצמכם מה הבעיה עם זה?

ובכן, בדרך זו אין לכם אפשרות לדעת באמת האם כל הסכום שהוסכם אכן הושקע או לא, אתם מקבלים דיווח על פרסום שעלה סכום X אך ייתכן כי הוא עלה פחות, יתכן ונמסר לכם כי עלות האחסון היא Y אך בפועל היא פחות וכד'.  שמרו על התקציבים שלכם!

הנוכחות בעולם הדיגיטלי היא בעלת חשיבות גבוהה לפעילות העסקית שלכם, פעלו בחכמה!

עד כאן להפעם, יאללה, תהיו טובים וצאו להגשים את החלומות שלכם!

אוהבים שיווק דיגיטלי ורוצים לקבל תכנים נוספים?

הצטרפו עכשיו לרשימת התפוצה!

אני לא מספים! אשלח רק עדכונים לגבי פוסטים חדשים