העונה החמה של המסחר האלקטרוני

דיגידן | שיווק דיגיטלי בעונת הסיילים

כל מי שעוסק במסחר אלקטרוני מחכה כל השנה לנובמבר (וגם כל הצרכנים!).
עונת הסיילים, שכבר מזמן הפכה להיות גלובלית, היא טירוף של מכירות אונליין ובעקבות משבר הקורונה צופים ש- 2020 תהיה העונה החזקה ביותר בשנים האחרונות.
אז מה צפוי לנו ולמה כדאי לכם להגיע לשעת ה-"ש" מוכנים? בואו נצלול פנימה.

לכל עסק בתחומי המסחר יש נקודות שיא ידועות במהלך השנה שבהן מחזורי המכירות גבוהים מהממוצע השנתי,
להרבה בעלי עסקים נקודות השיא הללו הן מקפצות הרווח העיקריות בשנה.

בעבר בישראל אלו היו תקופות החגים, במיוחד ראש השנה ופסח, אך עם התגברות פעילות הסחר ברשת נחשפנו ואימצנו אירועי מכירות משמעותיים מחו"ל, עבור עסקים רבים, כל המחזור השנתי מונח על כתפי עונת הסיילים השנתית. בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני, ומה לא, הפכו מזמן לאירוע מכירות גלובלי וגם בישראל יש חגיגה שלמה סביב האירוע.

תוסיפו לכך גם את שופינג IL של גוגל שסוחף אחריו כל כך הרבה סוחרים וצרכנים, ואת העובדה שכל האירועים הללו מתקיימים בחודש אחד ותבינו את גודל המאורע ואת הפוטנציאל העצום בפעילות בחודש זה.

היות ורוב אירועי המכירות קורים בחודש נובמבר, הושרש הביטוי Black November בפרסום והשיווק של רשתות ועסקים רבים במטרה להעצים את האירוע.
אחרי שהבנו מה הופך את העונה הזו לכל כך משמעותית,
בואו נראה מה זה אומר מבחינת העסק שלך.

איך זה נראה מהצד של הצרכנים?

כמו שכבר ציינתי, הצרכנים מחכים כל השנה לאירועי המכירות הללו,
רבים מהם אפילו חוסכים במיוחד לימים אלו ע"מ לרכוש מוצרים שהם רוצים בהנחות גדולות.
בתקופה שלפני נובמבר (כחודש לפני) צרכנים רבים מתחילים לשוטט בחנויות ברשת, לסמן לעצמם פריטים בהם הם מעניינים,
אפילו להוסיף כבר לסל הקניות, ולחכות לתחילת המבצעים ע"מ לרכוש.

כדי שתבינו כמה מכירות הימים הללו מניבים עשיתי עבורכם מחקר קטן ואספתי קצת נתונים על המסחר בשנה שעברה.
לאחר עונת הסיילים של שנה שעברה, האנליסטים של אדובי ביצעו מחקר מעמיק לגבי פעילות האיקומרס בארה"ב בסוף השבוע של בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, הם בדקו 55 מיליון מק"טים ב- 80 מתוך 100 אתרי הסחר הגדולים בארה"ב, על פי המחקר, האמריקאים הוציאו בסופ"ש אחד שכלל את שני אירועי המכירות, מעל 29 מיליארד דולר!

ביום הרווקים הסיני בשנת 2019 שחל בכל שנה בתאריך ה- 11.11, עליבאבא, ענקית המסחר הסינית, הודיעה על מכירות שיא של 38 מיליארד דולר ביום אחד!

עכשיו אתם מבינים באיזה פוטנציאל מטורף מדובר?

זה הזמן שאתם צריכים להיות שם!

מה זה אומר מבחינת העסק והשיווק שלך?

זה אומר שכחודש וחצי לפני שהמבצעים מתחילים אתם אמורים להתחיל להגביר את מאמצי החשיפה שלכם ושל המוצרים שלכם כדי שכמה שיותר גולשים יחשפו אליהם, ובשאיפה גם יסמנו לעצמם פריטים רצויים ואפילו ישמרו פריטים לרכישה.

זה הזמן לוודא שאתם חושפים מוצרים חדשים, מזרימים טראפיק לאתר וצובעים את הקהל.
קהל שלאחר מכן ישמש אתכם לרימרקטינג אפקטיבי, וכשיתחיל הסייל תוכלו להגיע בדיוק לקהלים שביקרו אצלכם בתקופה האחרונה, זהו קהל שכבר מודע אליכם ולמוצרים שלכם!

זה הזמן לעדכן את האתר, להכין את המבצעים, את הגרפיקות והבאנרים, לוודא שיש לכם קטלוג מוצרים מעודכן בפייסבוק, לוודא שהספקתם לחבר את החשבון שלכם לאינסטגרם שופינג (אם לא הסתדרתם, תנו קריאה ואעזור עם זה), לוודא שיש לכם את כל הדרוש לפרסום קמפיינים של שופינג בגוגל, לוודא שיש לכם תוכנית פרסום מדורגת, הולכת ומתגברת, עד שהסייל מתחיל בפועל.

ההתעניינות והתנועה של הלקוחות מתחילה כבר עכשיו, ברגע שהסייל מתחיל זה ממש טירוף, ומאוחר מדי רק להתחיל ולעניין את הקהל.
הגולשים נכנסים כדי לרכוש את מה שהם כבר סימנו לעצמם, זמן הסייל עצמו הוא זמן הסליקה, את ה- Window Shopping הצרכנים עושים כבר עכשיו.

אם יש לכם עסק בתחום המסחר האלקטרוני, וגם אם עדיין לא עברתם לאונליין, עדיין לא מאוחר אבל זו בהחלט "הדקה ה- 90", הזמן להתחיל לפעול הוא עכשיו, אם תתעכבו פשוט תשארו מאחור, לא חבל?

אוהבים שיווק דיגיטלי ורוצים לקבל תכנים נוספים?

הצטרפו עכשיו לרשימת התפוצה!

אני לא מספים! אשלח רק עדכונים לגבי פוסטים חדשים