דיגידן | תיוג כתובות URL

שימוש בתיוג כתובת URL למעקב אחר התנועה המגיעה ממקורות פרסום שונים יכולה לעשות לכם הרבה סדר במעקב ההמרות ובהסקת מסקנות לגבי אפקטיביות פעולות השיווק והפרסום שלכם.

במסעות פרסום דיגיטליים לרוב אנו משתפים קישור המפנה לדף נחיתה, לדף מסוים באתר שלנו או לפוסט החדש שכתבנו בבלוג וכד'.
במקרים רבים נעשה שימוש במספר פלטפורמות לפרסום אותו קישור או תוכן בו זמנית על מנת להגביר את החשיפה ולפנות לקהלים שונים באמצעים שונים.

כדי לבדוק עד כמה כל אחת מפלטפורמות הפרסום שבחרנו מניבה תוצאות רצויות ומובילה קהל לדף הנחיתה או לאתר אנו נרצה לנתח את נתוני התנועה מכל אחד מאמצעי הפרסום שלנו בנפרד.

הכלי הנפוץ לניתוח נתוני פעילות באתר או דף הנחיתה הוא Google Analytics.
על מנת ש- Analytics תוכל לנתח את התנועה של כל מקור באופן ייחודי אנחנו צריכים "לסמן" כל קישור מכל מקור תנועה על ידי הוספת פרמטרים של (UTM  (Urchin Tracking Module.

דיגידן | תיוג כתובת קישור 1

תיוג כתובת URL הנה הוספה של פרמטרי UTM ייחודיים לכל קישור בפרסומים השונים המסייעים  ל- Analytics לעקוב אחר התנועה המגיעה מכל מקור בנפרד.
על מנת לפשט את תהליך התיוג Google סיפקה לנו כלי שמבצע זאת עבורנו באופן אוטומטי על פי נתוני כל קמפיין שאנו נספק.
הכלי נקרא Campaign URL Builder והוא נמצא בכתובת הזו:
https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

על מנת ליצור כתובת URL מתויגת יש להיכנס לאתר Google URL Builder, הכלי יסייע לנו להוסיף את הפרמטרים הנדרשים לכתובת ה- URL על מנת לתת לה מאפיינים ייחודיים שיאפשרו ל- Analytics לזהות ככתובת ייחודית.

דיגידן | תיוג כתובת קישור 2
  • הזנת ה- URL המקורי (website url)– (שדה חובה) הזנת כתובת הדף המקורית אליו מפנה המודעה או הפרסום.

  • הזנת מקור הקמפיין (campaign source)– (שדה חובה) האמצעי בו אנו מעוניינים לפרסם, Google, Facebook, Newsletter, LinkedIn   וכו' והאופן בו אנחנו מפיצים את הקישור כמו: בקבוצה (Group), במודעה (Ad), בדף (Page) וכד'. 

  • הזנת שם הקמפיין (campaign name) – (שדה אופציונלי)  מה שם מסע הפרסום בו נעשה שימוש בקישור זה, זהו שדה אופציונלי אך הוא יעזור לנו לזהות את הקמפיין הספציפי במידה וקיימים קמפיינים נוספים באותו מקור קמפיין.

    לאחר מילוי כל השדות נקבל URL מתויג על פי הפרמטרים שקבענו שבו נוכל להשתמש עבור הפרסום, המערכת תאפשר לנו העתקה ישירה ואפילו קישור ישיר ליצירת URL מקוצר.
דיגידן | תיוג כתובת קישור 3

לאחר שפרסמנו את הקישור המתויג ניתן ל- Analytics מספר ימים לעבד את המידע ולאחר מכן נוכל למדוד ולנתח את כל אחת מדרכי ההפצה שבחרנו לפרסם בה.

על מנת לבדוק את ביצועי הקמפיינים ב- Analytics ניכנס ללשונית "צירוף משתמשים", משם ללשונית "קמפיינים", "כל הקמפיינים" ונוכל לראות כל אחד מהקישורים שהגדרנו וביצועיו.

כתוב את הכותרת כאןתיוג כתובת URL – סיכום

  • הפרסום במדיה הדיגיטלית מאפשר לנו להגיע לקהלים רבים במגוון ערוצי פרסום.

  • על מנת שנוכל לנצל את מלוא העוצמה של הפרסום ברשת עלינו למדוד בכל רגע את אפקטיביות המהלכים שלנו.

  • תיוג כתובות URL בהתאם לכל מסע פרסום ולכל אמצעי הפצה מאפשר לנו דיוק רב יותר בהבנת הקהל ואפקטיביות הפרסום בכל אחת מהפלטפורמות השונות. 

  • שימוש עקבי בתיוג כתובות URL יאפשר לנו במשך הזמן לחדד את האסטרטגיה השיווקית שלנו ולהגיע לתוצאות טובות יותר. 

 מעוניינים להישאר מעודכנים ולקרוא מאמרים נוספים? 
הצטרפו לרשימת התפוצה ותקבלו עדכון על כל מאמר חדש שיתפרסם!

אוהבים שיווק דיגיטלי ורוצים לקבל תכנים נוספים?

הצטרפו עכשיו לרשימת התפוצה!

אני לא מספים! אשלח רק עדכונים לגבי פוסטים חדשים