לאחרונה, מפרסמים רבים במערכת הפרסום של מטא נדהמו לגלות כי אופציית הפרסום לרימרקטינג דינמי, נעלמה להם ממערכת הפרסום.
במיוחד לעוסקים בקידום ופרסום בתחום האיקומרס (אבל לא רק) זו ממש "מכה מתחת לחגורה".
רימרקטינג דינמי היווה את אחת האפשרויות הטובות ביותר להציל מכירות "אבודות", ובלי הפיצ'ר הזה מפרסמים רבים ממש איבדו נכס חשוב לפעילות שלהם.
מה זה רימרקטינג דינמי ולמה הוא חשוב?
תחשבו שגולש ממוצע נכנס לאתר המכירות שלכם, הוא גולש בקטגוריות המוצרים הרלוונטיות עבורו, נכנס לדפי המוצרים שמעניינים אותו, יתכן ואפילו מוסיף את חלקם לסל הקניות כי הם רלוונטיים לצורך שלו – אבל משום מה הגולש לא משלים את הרכישה.
במצב כזה לרוב אין לנו אפילו תיעוד של הפעולה, וכל עוד הוא לא הוסיף פרטים אישיים אז אפילו אין לנו דרך ליצור איתו קשר.
אז, רימרקטינג דינמי בא לתת לנו מענה בדיוק למקרים האלו.
הפיקסל יכול לזהות את הפעולות השונות שגולש מבצע באתר: צפיה בדף, צפיה בקטגוריה, צפיה במוצר, הוספה לסל, התחלת קניה, השלמת קניה ועוד.
קטלוג המוצרים שלכם במטא מזהה את כל הפריטים בחנות שלכם ועוקב אחר תנועת הגולשים בחנות, וכך יש למטא אפשרות לדעת במדויק באיזה פריטים כל גולש התעניין.
במערכת הפרסום היתה אפשרות מובנית להקים קמפיין שיודע לעקוב אחר גולשים אלו ולהפנות אליהם מודעות ייחודיות בהתאם לפריטים בהם הם צפו או הוסיפו לסל, ולהזמין אותם לחזור ולהשלים רכישה, לפעמים אפילו עם אינסנטיב קטן שיעודד אותם לעשות זאת.
תכל'ס, אחלה פתרון (שלרוב גם הניב תוצאות מעולות)
אבל… בום!
פתאום מטא החליטו להסיר את סוג הקמפיין הזה מהמערכת.
אז מה עושים?
האמת? שזה מבאס טילים!
קמפיין רימרקטינג דינמי הוא באמת מוצלח.
אז… יש עדיין דרך לעשות זאת, אבל מטא (כמו מטא) אוהבים לסבך עניינים…
החלטתי להכין מדריך קטן שהלוואי ויסייע לכם עם זה.
השלב הראשון – קטלוג המוצרים
אני בטוח שלרובכם זה כבר ברור, אבל אני חייב להדגיש את זה.
– תוודאו שקיים לכם קטלוג מוצרים במטא, שהוא מקושר לפיקסל הנכון, ושהמדידה תקינה.
– תעברו על כל המוצרים בקטלוג ותוודאו שהם תקינים וכוללים את כל הפרטים הנדרשים.
(לא אכנס כאן להדרכת הקמת קטלוג כי זה כבר למאמר אחר…)
השלב השני – קהלי קטלוג
בשלב הזה תצטרכו לייצר במערכת הקהלים של מטא קהלים יעודיים, מבוססי קטלוג (ולא פעילות באתר)
קהלים אלו מתממשקים לזיהוי התנועה של הגולשים באמצעות הקטלוג ומזהים במה כל לקוח התעניין.
תצטרכו לייצר (לפחות) שני סוגי קהלים שונים, כל אחד מהם לפי טווחי הזמן הרצויים לכם.
הקהלים שתצטרכו הם:
– קהל שצפה בפריט או הוסיף לסל (בפרק הזמן שנכון לכם)
– קהל הרוכשים (בפרק הזמן הרצוי לכם)
את הקהל של המתעניינים במוצרים תוכלו לייצר יחד, אבל את קהל הרוכשים תייצרו בנפרד.
טיפ של אלופים:
תקפידו לבחור בקטלוג או Product Set הרלוונטי לכם על מנת למקד את הקהלים בהתאם לפריטים הרלוונטיים למכירה.
כך תוכלו לייצר קהלים מבוססי קטגוריות מוצר או מחלקות באתר, ובהמשך לטרגט אותם למכירת מוצרים משלימים.
עכשיו חזרו על פעולת יצירת הקהל אך הפעם בחרו בקהל הרוכשים.
מה שנשאר לנו לעשות עכשיו זה להקים קמפיין Advantage+ catalog.
נקים את הקמפיין, נדאג לבחור באובג'קטיב של מכירות וברמת האד סט נבחר בפרודקט סט הרלוונטי לנו.
כאשר נגיע להגדרות הקהל נבחר לכלול את קהלי המתעניינים במוצרים שיצרנו (המוסיפים לסל או הצופים בדף מוצר),
אבל… נשלול ( Exclude ) לקהל הרוכשים!
כך הקמפיין ידע להציג רק למי שצפה או הוסיף לסל אך לא רכש.
טיפ של אלופים 2:
צרו כל אחד מהקהלים על פי חלונות זמן שונים.
מי שביקר באתר לפני יומיים בטוח יותר "חם" יותר ממי שביקר בו לפני שבועיים!
כך תוכלו להתאים את המסרים לקהלים שונים.
הנה ההודעה של מטא בנושא וההנחיות שלהם לביצוע.
מקווה מאוד שהמדריך הקטן הזה עשה לכם סדר ויעזור לכם וללקוחותיכם למכור יותר ולהרוויח יותר.
רימרקטינג דינמי זה ממש "להרים כסף מהרצפה" אז אם אתם בענייני איקומרס אני ממש ממליץ לכם לעשות בו שימוש.
יאללה, שיהיה בהצלחה!
תהיו טובים וצאו להגשים את החלומות שלכם!






