קביעת מודל הייחוס לאחר השינויים בממשק הפרסום של פייסבוק

כולנו שמענו על השינויים בממשק הפרסום של פייסבוק בעקבות הגדרות הפרטיות החדשות שאפל החילו בעדכון IOS14, (אם לא שמעתם, אל חשש, אסקור גם את זה בקצרה). אחד השינויים המשמעותיים שנעשו הוא בהגדרות מודל הייחוס של ההמרות, או במילים אחרות, לפי איזה חלון זמן מהחשיפה למודעה שלכם או אינטראקציה איתה, פייסבוק תשייך את ההמרה למודעה.

אז מה היה לנו שם בכלל?
לאחרונה אפל עדכנה את מערכת ההפעלה במכשיריה השונים לגרסה 14, כחלק מהעדכון נכללו גם פרוטוקולים חדשים בתחום הפרטיות.
בכל כניסה לאפליקציה במכשיר, המשתמשים יקבלו התראה על כך שמתבצע מעקב על ידי גורמי צד ג' (פייסבוק, גוגל וכד') ותינתן למשתמשים האפשרות לבחור האם לאפשר את המעקב או למנוע אותו.

ההערכות הן שחלק ניכר מהמשתמשים ימנעו את המעקב ובכך תימנע מאיתנו היכולת לקבל חיווי על פעילותם או "לצבוע" אותם ולהשתמש בדאטה למטרות פרסום ורימרקטינג.
אבל יש לעדכון עוד צד, הצד של הדיווח חזרה לפייסבוק על המדדים וההמרות השונות, גם אם המשתמשים אישרו את המעקב.

 

מה צריך לעשות כדי להמשיך ולמדוד?
אז ככה, פייסבוק יצאה עם מערך שלם של שינויים והנחיות שעלינו לשים לב אליהם ולהגדיר מחדש כדי שנוכל להמשיך לפרסם.
בשלב ראשון, עלינו לאמת את הדומיין של הנכסים בהם אנו עושים שימוש בפרסום.
המקום בו אנו מבצעים  אימות הדומיין נמצא במסך ה- Business Settings של הביזנס מנג'ר,
תחת לשונית Brand Safety (בטיחות המותג), שם נמצא תת לשונית בשם Domains.

דיגידן | אימות דומיין בממשק הפרסום של פייסבוק

נלחץ על לשונית הדומיינים ותיפתח לנו האפשרות להוספת דומיינים לאימות.
נעקוב אחר ההנחיות בהן נקבל מספר אפשרויות להזנת קוד אימות תחת ניהול הדומיין או תגית להטמעה באתר.

טיפ של אלופים

חשוב לבצע את אימות הדומיין תחת הביזנס מנג'ר של הלקוח,
אימות ושיוך דומיין מתאפשר לביזנס אחד ולא היינו רוצים לגרום לנזק עתידי ללקוחות שלנו, נכון?

לאחר אימות הדומיין נעבור למסך ניהול הפיקסל והאיוונטים, שם נוספה לשונית חדשה   בשם Aggregation Event Measurement ,
תחת לשונית זו נוכל לשייך עד 8 איוונטים (אירועי המרה) בלבד לכל דומיין מאומת.

ללא דומיין מאומת אי אפשר יהיה לשייך אליו איוונטים והמודעות שלכם יושהו.
שימו לב, רק באמצעות הביזנס שבו מאומת הדומיין ניתן לשייך המרות.

עד כאן ממש על קצה המזלג השינויים העיקריים בהקמה וההתאמה של החשבון שלכם לפעילות פרסום.

הנושא היותר מעניין הוא נושא ייחוס ההמרות.

מה זה בכלל ייחוס המרות? זה נושא ממש עמוק אבל אתמצת אותו.

מודל ייחוס הוא חלון הזמן או האופן שבו המערכות משייכות המרה לפעילות פרסום ספציפית.
האם ההמרה שהתבצעה משוייכת לקמפיין, אדסט, מודעה מסויימים ומה הפרמטרים לשיוך הזה.
בפייסבוק זה עובד על פי חלונות זמן, כמה זמן מחשיפה (צפיה במודעה) או הקלקה עליה.

עד לאחרונה ההגדרה הזו היתה ברמת הגדרות חשבון הפרסום כולו, מודל הייחוס הנבחר כלל באופן גורף את כל הקמפיינים תחת אותו החשבון.
בעקבות השינוי חלונות הייחוס הצטמצמו, כבר לא ניתן לעקוב אחר פעולות בטווח שגדול מ- 7 ימים.
בנוסף, ההגדרה של חלון הייחוס כבר לא ברמת כלל החשבון אלא עברה להיות ספציפית לכל אדסט בנפרד.

פייסבוק עשו עבודה טובה להחביא את האופציה אבל תנו לי לכוון אתכם למקום…
אפשרות שליטה על מודל הייחוס אפשרית רק בעת יצירת או עריכת קמפיין, אדסט ומודעות.
האפשרות נמצאת במסך הגדרת האדסט, בתחתית המסך, במקטע בשם Optimization & Delivery.
בתחתית המקטע תמצאו קישור קטן להצגת אפשרויות נוספות (ראו תמונה מצורפת). 

דיגידן | איפה מתחבא מודל הייחוס בממשק הפרסום של פייסבוק

מה נמצא שם ואיך נכנסים לבחירה?
כאשר נלחץ על הקישור תפתח בפנינו האפשרות לשלוט על מודל הייחוס שלפיו האדסט יבצע אופטימיזציה להמרות והמדדים שהוא יצבור.
לחצו על החץ הקטן לפתיחת האפשרויות.

דיגידן | בחירת מודל הייחוס הרצוי

כאשר תלחצו לפתיחת האפשרויות, הן יפתחו בפניכם באופן הזה

דיגידן | אפשרויות מודל הייחוס

האפשרויות מתחלקות לשתי קבוצות:

  • זמן לאחר הקלקה בלבד
  • זמן לאחר צפיה או הקלקה

בחרו באופן שבו אתם רוצים שהמערכת תדווח ותייחס את ההמרות לפעילות הפרסום שלכם.
על ידי בחירה באפשרות הרצויה תקבעו גם את האופן שתתבצע האופטימיזציה של האלגוריתם אל מול המדדים הנצברים בפרסום שלכם.

יש עוד אלמנטים שונים המצריכים התייחסות במערך השינויים שפייסבוק מכניסה לשימוש, אך במאמר זה התייחסתי לדברים העיקריים והחשובים לתהליך ההקמה הראשונית וההגדרות הנדרשות כדי שתוכלו להעלות את הפרסום בלי הפתעות ועצירת המודעות, וכדי שתוכלו להגדיר את המדידה באופן שבאמת מתאים לפעילות שלכם.

מקווה שעשיתי לכם קצת סדר בסלט הזה.
כמו תמיד, תהיו טובים וצאו להגשים את החלומות שלכם. 

אוהבים שיווק דיגיטלי ורוצים לקבל תכנים נוספים?

הצטרפו עכשיו לרשימת התפוצה!

אני לא מספים! אשלח רק עדכונים לגבי פוסטים חדשים