נקודות יציאה מול נטישה

דיגידן | נקודות יציאה מול נטישה

כאשר אנו מנהלים אתר אינטרנט כדאי מאוד שנדע לנתח את פעילות הגולשים בו.
על ידי כך נוכל לזהות את הדפים היותר מוצלחים שלנו ויותר חשוב, את הדפים הפחות טובים באתר.
אחד הפרטים שחשוב מאוד לזהות הוא את המקומות בהם הגולשים יוצאים מהאתר שלנו, ולמה…
שני מושגים בסיסיים שחשוב שתכירו הם:"דפי יציאה" ו-"אחוז נטישה" אותם נסביר במאמר הזה.

דפי יציאה - Exit Pages

אחד הפרטים שחשוב מאוד לזהות הוא את המקומית בהם הגולשים יוצאים מהאתר שלנו, ולמה?
האם מתישהו בדקתם מהם דפי היציאה של הגולשים מהאתר? חלקכם בוודאי שואלים מה זה דפי יציאה?

ובכן…
לאחר שהגולשים "מטיילים" אצלכם באתר הם יוצאים ממנו, נכון? אבל… מאיפה הם יוצאים?
אם הם יוצאים מדף "צור קשר" לאחר שהשאירו פרטים זה מצוין, אבל אם לא… מאיפה הם יוצאים?
האם יש דפים מסוימים שבהם אחוז היציאה הוא גבוה במיוחד?
אם כן אילו דפים אלו? למה דווקא מהם? אולי משהו בדף גורם לכך?
אולי נוכל לבצע שינויים והתאמות ולוודא שהדפים הללו יהיו אפקטיביים יותר?

זיהוי דפי היציאה באתר יכול לספק לנו מידע יקר וחשוב לגבי אפקטיביות ורלוונטיות הדפים באתר בעיני הגולשים.
באופן זה נוכל לזהות את הדפים מהם אחוזי היציאה הם נמוכים מאוד ומולם את הדפים שמהם אחוזי היציאה הם גבוהים במיוחד.

ככל שנאסוף יותר מידע על מסלולי התנועה של הגולשים באתר נוכל לזהות אלו תכנים, נושאים או מרכיבים באתר עובדים יותר ואלו פחות ונוכל לבצע כוונונים והתאמות לשיפור חווית הגלישה ולהעלאת הרלוונטיות של האתר שלנו בעיני הגולשים.

אחוז נטישה - Bounce Rate

businessman drawing social media icons

בסעיף הקודם הכרנו את מושג "דפי יציאה" ועכשיו ניקח את זה צעד אחד קדימה.
גולשים שמטיילים בין דפי האתר, קוראים תוכן ומייצרים איזו אינטראקציה עם האתר זה כבר טוב.

אבל… מה לגבי גולשים שהגיעו לדף  כלשהו באתר שלנו ולא עשו כלום, לא לחצו על שום קישור או פרט ולפעמים אפילו לא גללו את המסך ומיד יוצאים ממנו… פעולה כזו נקראת "נטישה".

אנסה להסביר את זה במשפט אחד:
גולש המבצע פעולות באתר ומדפדף בין דפיו ואז יוצא, זו יציאה!, גולש שנכנס ויצא ללא ביצוע שום אינטראקציה, זו נטישה!

ככל שאחוזי הנטישה באתר גבוהים יותר הדבר מסמן לנו (וגם לגוגל!) שכנראה הדף/אתר אינו רלוונטי לצרכים של הגולשים שהגיעו אליו, ככל שאחוזי הנטישה נמוכים יותר כך אנחנו (וגם גוגל!) מסיקים שהדף/אתר רלוונטי וממלא את צרכי הגולשים.

לסיכום

ניתוח תנועת והתנהגות הגולשים באתר מספק לנו תובנות רבות וחשובות לגבי אפקטיביות ורלוונטיות האתר לגולשים המגיעים אליו ולמה שהם מחפשים, הנתונים גם משפיעים על האופן שבו גוגל מדרג אותנו במדד הרלוונטיות לחיפושי הגולשים במנוע החיפוש.

הנתונים מאפשרים לנו לזהות מרכיבים שממלאים את תפקידם וגם את אלו שלא, לטפל בכך ובזאת לשפר את האתר שלנו והתאמתו לצרכים של מי שמחפש את מה שיש לנו להציע.

זהו רק קצה המזלג בכל הנוגע לניתוח הפעילות באתר ולאפשרות שלנו להסיק מסקנות ולבנות תכנית פעולה לקידום האתר ושיפור בתוצאות העסקיות שלנו.

עולם הנוכחות בדיגיטל הוא בעל חשיבות גבוהה לפעילות העסקית שלכם, פעלו בחכמה!

עד כאן להפעם, אני מזמין אתכם להמשיך לעקוב אחרינו ולהנות מתכנים נוספים שיעשו לכם סדר בדיגיטל!

רוצים שנסייע לכם לקדם את הפעילות העסקית שלכם ברשת?

השאירו לנו פרטים ונשמח לעזור! 

אוהבים שיווק דיגיטלי ורוצים לקבל תכנים נוספים?

הצטרפו עכשיו לרשימת התפוצה!

אני לא מספים! אשלח רק עדכונים לגבי פוסטים חדשים